- dzisiaj zajmiemy się wysokiej klasy autokarami z czasów PRL te autokary służyły głównie w firmie ORBIS ale PKS też miał autokary dalekobieżne w orbisie najpierw służyły jelcze 014(turystyczny ogórek)nie był to wysokiej klasy autokar.później zastąpiły je mercedesy 0302 tureckiej firmy otomarsan ale mercedesy szybko zastąpiono autokarami TAM z Jugosławii (obecnie słowenia) najpierw były to TAM-y 170 A11.charakteryzowały się legendarną jakością i super silnikami magirus deutz pó...źniej do floty orbisu doszły Węgierskie Ikarusy 255,256 które przez wiele lat stanowiły trzon firmy ORBIS. w latach 80 doszły do orbisu doszły TAM-y 190 A11 legendarne autokary mówiono że przy nich nawet ikarus to śmieć,TAM-y były autokarami na poziomie produkowanych wówczas mercedesów 0303 Setr 215. oczywiście PKS też miał autokary dalekobieżne kiedy w na początku lat 70 były w PKS-ach same jelcze jelcze ogórki SAN-y i później garstka autosanów H9 nie było czym jeździć w dalekie miejsca np. z Gdańska do Katowic.zdecydowano się kupić Jugosłowiańskie (obecnie macedońskie)autokary sanos najpierw sprowadzono autokary Serii S14 później odmłodzone S14-stki później także s314 s415 a także 2 s145MVP w PKS Gdańsk ostatni sanos zjechał z ulic w 2006r kiedyś trzeba było do Ameryki ogórkiem jeździć a dziś do zwykłej wioski jedziemy autokarami.
poniedziałek, 8 maja 2017
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz